הכנות מראש: קטניות

איך מכינים: שוטפים היטב כוס עדשים, מסננים ומטגנים עם מעט שמן זית בסיר קטן. מוסיפים 3 כוסות מים ומביאים לרתיחה. מבשלים 20 דק על אש קטנה. מסנננים, מתבלים במעט שמן זית ומלח ושומרים בקופסא אטומה.

איחסון: לאחר צינון- להעביר לכלי אטום ונקי במקרר. נשמר 4-5 ימים.

מה מכינים עם זה: מג'דרה, סלטים, מגישים מעל טחינה או יוגורט ומתבלים, תוספת למרק

איך מכינים: חומוס דורש השרייה של לילה לפחות. מומלץ להחליף לו מים לפחות פעם אחת. אחרי השרייה של לילה שוטפים היטב, שופכים לסיר מלא מים, מביאים לרתיחה ומבשלים כשעה או עד הגרגרים רכים. ניתן להוסיף לבישול גם בצל ושום להעשרת הטעם. ניתן להשרות, לשטוף ולהקפיא מנות בשקיות זיפלוק במקפיא לשימוש זמין יותר.

איחסון: לאחר צינון- להעביר לכלי אטום ונקי במקרר. נשמר 4-5 ימים.

מה מכינים עם זה: מבשלים לרכות, מוסיפים טחינה לימון ומה שאוהבים ויש מסבחה, תוספת לסלט, לתבשיל דגים מרוקאים, לבשל יחד עם אורז/ פריקה ובצל מטוגן, להוסיף למרק.

איך מכינים: דורשת השרייה של לילה לפחות. מומלץ להחליף ל מים לפחות פעם אחת. אחרי השרייה של לילה שוטפים היטב, שופכים לסיר מלא מים, מביאים לרתיחה ומבשלים כשעה או עד הגרגרים רכים. ניתן להוסיף לבישול גם שום/ עלי טימין/ דפנה להעשרת הטעם. ניתן להשרות, לשטוף ולהקפיא מנות בשקיות זיפלוק במקפיא לשימוש זמין יותר.

איחסון: לאחר צינון- להעביר לכלי אטום ונקי במקרר. נשמר 4-5 ימים.

מה מכינים עם זה: צ'ילי קון קרנה, מחית שעועית (פריחולס), מבשלים עם מעט מים והרבה שום למסבחה שעועית חמימה, סלט עם הרבה עשבי תיבול קצוצים וירקות קלויים/ טריים.

קהילת המטבח הפרקטי של דנה סידס

רוצה לקבל טיפים שווים למטבח, השראה ומתכונים?

מעניין אותך להבין איך לקנות, לבשל ולאכול בצורה חכמה ומודעת ולקבל ממני עדכונים והטבות?