פעילות צנצנות ירקות כבושים עם הילדים!

את הפעילות הזו עשיתי יחד עם הילדים ואורי מאיר צ'יזיק. לא רק שהם נהנו בטירוף הם גם שאלו המון שאלות תוך כדי, למדו, התעניינו והתלהבו לפתוח כל יום את הצנצנות ולשמוע אותן תוססות. 

אפשר להציץ על תהליך ההכנה כאן 

פלוס נוסף- הירקות הכבושים האלה מלאים בחיידקים מצוינים למערכת העיכול שלנו והם תוספת מעולה לכל ארוחה- פשוט לשלוף מהצנצנת הביתית במקרר וליהנות.

כל מה שצריך זה להצטייד בירקות שרוצים להתסיס,  צנצנות זכוכית בינוניות עם סגירה אטומה, מלח גס אטלנטי, משקל ומים.

 אנחנו התססנו: חצי כרוב סגול, חבילת מלפפוני מיני, קולורבי גדול

ד"ר אורי מאיר צ'יזיק חוקר תזונה ורפואה מקומית ומומחה להתססה קדומה ומתחדשת. מחבר הספר "התססה מקומית".

כרוב כבוש

הכרוב מגיר מעצמו המון נוזלים ולכן אותו אפשר לכבוש רק בעזרת מלח!

צריך:

חצי כרוב טרי סגול/לבן פרוס דק

מלח גס

משקל

צנצנת

קערה

הכנה:

נניח את הכרוב הפרוס בקערה על משקל ונשקול אותו. נוסיף 2% מלח ממשקל הכרוב  (על כל 100 גרם כרוב 2 גרם מלח). נעסה חזק את המלח לתוך הכרוב עד שיגיר נוזלים ונמתין כשעה. 

כעבור שעה נדחוס ונמעך ממש חזק את הכרוב לצנצנת עד שהצנצנת מלאה לגמרי והנוזלים של הכרוב עוברים את הכרוב. מכסים בעלה כרוב גדול ומשאירים בחוץ כשבוע. בכל יום פותחים את המכסה לשחרר גזים. אחרי כשבוע בקיץ או עשרה ימים בחורף הכרוב מוכן ואפשר לשמור במקרר.

קולורבי כבוש במי מלח:

2 קולורבי גדול פרוס לשמיניות עם הקליפה ומכאן- בדיוק אותו הדבר כמו המלפפון. אגב, הקולורבי מוציא מלאאאא גזים והכי מגניב לפתוח אותו.

מלפפונים כבושים

צריך:

קג מלפפונים קטנים קשים וטריים

מים

מלח

½ צרור עלי שמיר

2 שיני שום

עלי גפן לכיסוי ( לא חובה)

הכנה:

מצופפים את המלפפונים כך שימלאו ¾ מהצנצנת. בכלי נפרד מכינים תמיסת מי מלח: על כל כוס מים מוסיפים כף גדושה של מלח מערבבים ומחכים שיימס לחלוטין.

יוצקים את תמיסת מי מלח על המלפפונים עד שהמלח נמס לחלוטין. מכסים עם מי המלח את הצנצנת עד כס"מ מהשפה כדי שיהיה  מקום לגזים שיצטברו. מוסיפים שום, שמיר ( אפשר גם עלי גפן/ סלרי). סוגרים את הצנצנת היטב ומניחים בצד. פותחים כל יום במשך 4 ימים לשחרר את הגזים. אחרי כעשרה ימים המלפפונים מוכנים וניתן להעביר למקרר ( מומלץ לטעום).

רוצה לקבל ממני עדכונים כשיש מתכון, טיפ שווה סדנה או הרצאה ?